zaterdag 20 april 2024

Alles over Altena

Gerrit de Joode schrijft open brief aan vernielers

21 augustus 2016 (door WoudrichemNet)

WOUDRICHEM - Naar aanleiding van het spoor van vernielingen dat vandalen afgelopen nacht in Woudrichem trokken, plaatste Gerrit de Joode, de voorzitter Stichting Festival comité Woudrichem (Festival Weekend), een open brief aan de daders op Facebook. Woudrichem.net publiceert deze integraal.

"BESTE DADER(S), WIJ ZOEKEN JOU TER ONDERSTEUNING!
Wat een diep trieste indruk blijft over van een ogenschijnlijk gezellige avond van een groep vandalen welke wederom nog niet voldoende vermaakt zijn gebleken. Inmiddels zijn de handen ineen geslagen om de schade waar mogelijk te herstellen, wederom door mensen die volledig vrijwillig hun schouders zetten onder de prachtige evenementen in Woudrichem.

Maanden al dan niet jaren van voorbereiding voor diverse evenementen in de vesting van Woudrichem worden gedragen door louter vrijwilligers, mensen die al hun vrije tijd,bloed, zweet en tranen steken in de organisatie hier van. Niet voor hen zelf maar voor U!

Waarom dan die vernielingen? Enkele maanden geleden zagen wij (Stichting Festival Comité Woudrichem), na afloop van het Festival Weekend in mei, ons geconfronteerd met diverse vernielingen en diefstal van materialen. Naast de kostenpost nog meer de frustratie.

Nu worden de vele vrijwilligers en het bestuur van en rondom de Visserijdagen Woudrichem nog voor de aanvang van dit prachtige evenement geconfronteerd met de grote schade, diezelfde frustratie, ongeloof, onbegrip en dito kosten.

Beste dader(s), ik ben er van overtuigd dat jullie de berichten al hebben gelezen, weten dat je/jullie erbij waren of althans getuigen zijn geweest van deze volslagen onzin. Weet dat jullie minuutje van plezier meer dan weken effect hebben op diegene die zich vrijwillig inzetten voor jullie plezier.

UITNODIGING VOOR DE DADERS
Geen probleem die vernielingen overigens hoor, het zal vast worden opgelost, zo zijn die rare mensen die vrijwilligers heten dan ook weer. Is het wellicht een idee om jullie uit te nodigen bij een overleg van alle vrijwilligers om een nieuw evenement "even slopen en niet nadenken" te organiseren?

Ik beloof jullie alvast ruimte en organisatorische ondersteuning bij de uitvoering van jullie ideeën. Laten we daar wel snel mee starten, de verantwoording dragen als vrijwilliger over alle bezoekers neemt meer verantwoording met zich mee dan het omver gooien van een molen en een torentje. Al doende leert men, een foutje maken mag best!

Als je/jullie spijt het wint van de kansen hoor ik het graag!"

Deel dit bericht met je vrienden!

Tekst en/of beeldmateriaal gebruiken van Mediaplein Altena.Net? Neem even contact op.